Facebook

Instagram

Youtube

3 lucruri pe care le-am învățat de la Tony Robbins despre comunicare

Unul dintre lucrurile care îmi place cel mai mult la social media este modul în care ideile și informațiile noi ajung  în viața noatră și în acest proces, ne schimbă percepția aspura lumii. Iată cum, recent, am fost “prins” în vortexul YouTube: navigam cu intenția de a viziona un scurt clip. O oră mai târziu m-am trezit scufundat în seminarul lui Tony Robbins: “Nu sunt guru-ul tău”. Am văzut documentarul apărut pe lista mea și  am fost intrigat de titlul paradoxal. De fapt, ceea ce mi-a atras cu adevărat atenția a fost aceasta  singură frază:

 

Cum se poate ca oamenii să producă schimbări de durată în doar câteva minute? Ce face acest lucru posibil?

~ Tony Robbins

Munca mea în cadrul Speakers Club dar și angajamentele de speaking pe care le onorez cu plăcere mi-au dat ocazia să  privesc lumea cu alți ochi. Să realizez ce înseamnă cu adevărat comunicarea și să văd lumea adesea printr-o lentilă a oportunităților.

Probabil că vă gândiți – ce treabă are munca mea cu seminarul lui Tony Robbins – unde vreau să ajung?

După ce am văzut seminarul „Nu sunt guru-ul tău” cu un caiet în mână, am făcut o analiză. REZULTATUL: 3 lecții valoroase despre comunicare.

 

1) RAPPORTUL = PUTERE.

Oamenii, indiferent de cultură, religie, locație geografică sau demografic construiesc relații de rapport (sau încredere). Găsim oameni care sunt ca noi înșine, și prin acel sentiment de obișnuință ne construim simțul comunității.

Barometrul Încrederii realizat de compania Edelman în 2016 susține această perspectivă. Când au fost intrebați: “Ce vă face să vă formați o opinie despre o companie?” respondenții au clasat pe locul trei ca sursă de informații de încredere criteriul „o persoană la fel ca mine”,  experții tehnici și academicieni ocupând locurile fruntașe.

content-fs

Dacă ducem rapportul (încrederea) un pas mai departe, Robbins a remarcat că „majoritatea oamenilor încearcă să creeze relații cu/prin cuvinte”.

Capacitatea noastră de a relationa și de a crea rapport (încredere) se bazează, în mod categoric, pe comunicarea nonverbală (limbajul corpului, tonul vocii, etc.)

Stim că procesul de construire a rapportului în comunicare depinde de stimulii nonverbali. Știm acest lucru, dar nu aplicăm în mod corespunzător informația în viața de zi cu zi.

 

2) FEEDBACK-UL AUTENTIC = CRITIC PENTRU A CONSTRUI RAPPORT (ÎNCREDERE).

Ceea ce spune Tony Robbins este faptul că adevărata comunicare are loc în ambele sensuri, indiferent dacă vizionăm un videoclip (YouTube, SnapChat și alte platforme video) sau avem o discuție unu-la-unu. Comunicarea  autentică generează întotdeauna un răspuns emoțional

Un videoclip, de exemplu, este un exemplu perfect al modului in care se imbina comunicarea verbala cu cea nonverbala.

 

3) ÎNȚELEGEREA COMUNICĂRII NONVERBALE = ASUL DIN MÂNECĂ

Ar trebui să ne gândim la comportamentul social deoarece este legat de psihologie, antropologie, comunicare, economie, geografie umană, etnografie și altele. La urma urmei, totul se rezumă la oameni.

Din păcate, în noile mijloace de comunicare, avem tendința de a pune tehnologia în fața oamenilor. Gândiți-vă la strategia dvs. actuală de social media pentru o clipă. Chiar știi la cine încerci să ajungi cu mesajul tău? Știi cu adevărat la ce se așteaptă oamenii sau provocările cu care ei se confruntă? Sunteți familiarizați cu modul în care se conectează și comunică și de ce? În cele din urmă, înțelegi cum iau oamenii decizii?

 

 

Social Media este mai mult despre sociologie și psihologie decât despre tehnologie.

Documentarul lui Tony Robbins: “Nu sunt guru-ul dvs.” este într-un fel simbolul tehnicii moderne de comunicare dar de fapt, ajunge la oameni printr-o comunicare excepțională, care nu depinde de niciun fel de tehnologie.

Documentarul lui Robbins este o explorare intensă a oamenilor.

Atunci când punem acțiuni înaintea cuvintelor și analizăm cu atenție indicii de comunicare nonverbală pe care îi transmitem realizăm că putem transmite mesaje puternice și le putem transforma (in sens pozitiv) viața altor oameni.