Facebook

Instagram

Youtube

De ce servicii de calitate?

De ce? Este intreabarea cu care ne-a schimbat viața Simon Sinek, în timp ce îi citeam cărțile sau îi urmăream interviurile, sau îl vizionam pe youtube.

Nu mi-am putut reține un zâmbet, prima oară când am întâlnit această întrebare, în acest context, al dezvoltării personale. “De ce evoluție?”, “De ce să îi ajuți pe alții?”, “De ce să ai servicii de calitate superioară?”. Răspunsul pare simplu, dar de fapt presupune lucruri și situații complexe: toate acestea de mai sus au ceva personal, încântător și surprinzător.

 Dacă ai rămas fără cuvinte…

Îmi dau seama că întrebarea “De ce” este foarte profundă. Ce sentimente îți provoacă această întrebare în clipa această? Ce simți vizavi de tine și vizavi de cel care îți pune această întrebare?

SUGESTIE: Trage adânc aer în piept, relaxează-te și zâmbește. Premisa pe care o urmărim o să te încânte.

Gândește-te cum te fac să te simți serviciile de o calitate superioară. Gândește-te cum e când reprezentantul unui magazin îți acordă atenție exclusivă. Gândește-te cum e când un mecanic auto se străduiește cu adevărat să te ajute să economisești bani sau când un angajat al băncii își face răgaz să îți explice diferențele conturi, servicii și comisioane. Gândește-te cum te simți când un coleg te ascultă cu atenție pentru a înțelege solicitarea ta de la cap la coadă, iar apoi îți oferă exact ceea ce ai nevoie.

 “De ce”

De ce în America, în unele magazine, întâlnești pianiști care cântă live la piane? De ce Google le permite angajaților să meargă cu bicicletele sau cu scuterele în spațiul de lucru și le oferă  o gamă fantastică de mâncare gratuită? De ce New Belgium Brewing din Colorado, care îmbuteliază berea Fat Tire, oferă stimulente angajaților care vin la serviciu pe bicicletă, pe jos sau făcând jogging? De ce Microsoft își trimite angajații-cheie să lucreze cu normă întreagă, luni în șir, în organizații caritabile, continuând să le plătească salariul?

Toate acestea sunt inițiative legate de servicii. Au ca obiect clienții, angajații, comunitatea sau mediul. Dar de ce să-i servești pe alții? De ce să-ți canalizezi atenția și acțiunile asupra nevoilor, dorințelor, preferințelor și curiozității altor oameni?

E simplu. Serviciile de o calitate superioară creează o valoare care se extinde în toate direcțiile. Serviciile superioare înnobilează pe toată lumea.