Facebook

Instagram

Youtube

4 moduri în care abilitățile de comunicare (strategică) generează relații mai bune

4 moduri în care abilitățile de comunicare (strategică) generează relații mai bune

Iată un adevăr: Mulți oameni au dificultăți în a comunica clar cu alți oameni. De cele mai multe ori, o luăm pe ocolișuri și vorbim în moduri indirecte, în loc să fim sinceri, deschiși și direcți.

 

În multe cazuri, înțelegerea a ceea ce spune cineva e ca o vizită la dentist -ești acolo de nevoie, nu de plăcere.

 

Vestea bună este că putem învăța cum să comunicăm bine (strategic), crescând astfel probabilitatea de a fi ușor de înțeles, ceea ce generează relații mai bune iar în viața profesională, la vânzări mai ușoare. Iată cum să faci asta:

 

1. Conversații semnificative

Cei mai buni comunicatori se concentrează pe momentul prezent. Ei nu ascultă doar să audă cuvintele rostite. În schimb, ei ascultă pentru a găsi sensul din spatele acestor cuvinte, permițându-le să devină mai empatici față de preocupările care ghidează gândurile omologului lor.

 

Majoritatea oamenilor se gândesc la următoarea replică pe care o vor spune, în timp ce interlocutorul vorbește. Doar se fac că ascultă.

 

Când adopți această abordare, nu te implicați activ în conversație.

 

Este greu să ai o conversație semnificativă atunci când te concentrezi doar pe ideile tale și nu asculți pentru a înțelege.

 

Comunicarea activă presupune să porți o conversație, să asculți ce spune interlocutorul și să descoperi ce îi influențează deciziile.

 

Ține minte: nu te costă nimic să fii un ascultător mai bun.

 

Folosește etichetările, oglindirea și pauzele strategige pentru a stimula dialogul și arată-i interlocutorului că vrei să îl înțelegi cu adevărat.

Exemplu:

[Se pare că … aici completezi cu o obseervație + Adoptă acelasi limbaj non-verbal/para-verbal + Pauză de 5 secunde + Ce ai spune dacă .. aici oferi soluția ta]

 

 

2. Conexiune

În definitiv, oamenilor le place să facă afaceri cu oameni care îi plac.

 

Când practici comunicarea (strategică), folosește Empatia Tactică și devine mai ușor să te conectezi cu interlocutorul tău. Când se întâmplă asta, cealaltă parte așteaptă cu nerăbdare să vorbească cu tine, deoarece știe că fiecare conversație va fi productivă.

 

Pe măsură ce stabilești un rapport/o conexiune vei dezvolta și o influență bazată pe încredere. Odată ce se întâmplă acest lucru, vei face mai multe vânzări – și mai bune – în timp ce dezvolți relații mai puternice.

 

 

3. Încurajează reciprocitatea

O astfel de comunicare nu trece neobservată.

Imediat, vei fi văzut ca o persoană care ține cont de emoțiile oamenilor și care îi ascultă pe ceilalți atunci când vorbesc.

 

Nu vei părea insistent, dimpotrivă. Vei părea exact tipul de persoană cu care oamenii vor să facă afaceri.

 

Cu abordarea corectă, ar trebui să poți dezlănțui o puternică dinamică de reciprocitate.

 

Pentru că oamnilor le face plăcere să vorbească cu astfel de persoane și să se simtă înțeleși, ei vor fi mai dispuși să asculte ceea ce ai de spus și să te ajute.

 

Dintr-o dată, nu mai ești un adversar. În schimb, ești un colaborator care lucrează pentru a ajunge la o soluție care să avantajeze ambele părți.

 

 

4. Limbajul corpului tău transmite deschidere și înțelegere

Deși comunicarea strategică presupune să te asiguri că cuvintele care ies din gură sunt clare și precise, ea necesită, de asemenea, să fii atent la indiciile tale nonverbale.

 

Când discuți, trebuie să te asiguri că mintea ta este limpede.

 

Dacă te gândești la alte lucruri, limbajul corpului te va trăda, iar interlocutorul va ști că mintea îți este în altă parte.

 

Ori de câte ori cineva spune sau face ceva care nu-ți place, trebuie să rămâi curios.

 

Când ești în permanență în căutarea motivului din spatele comportamentelor oamenilor, orice furie sau tensiune pe care o simți se va atenua, iar non-verbalul tău transmite deschidere și înțelegere.

 

 

Hai să ne aducem aminte ce avem de făcut, concret!

Data viitoare când vorbești cu cineva, indiferent că e client, coleg de muncă, prieten sau partener de viață, urmează acest ghid și vei deveni una din cele mai apreciate persoane.

 

1.Conversații semnificative

Ascultă cu scopul de a înțelege. Folosește etichetările (se pare că…) + oglindirea (aceeași mimică și același fel de a vorbi)

 

2.Conexiune

Folosește empatia tactică și pauzele strategice pentru a obține informații prețioase.

Ține minte, cu cât vorbești mai mult despre tine, cu atât pari mai mult alt oportunist și cu atât ești mai puțin unic.

 

3.Reciprocitate

Arată că ții cont de emoțiile oamenilor și vrei să înțelegi cum aceștia gândesc. Discuți despre raționamente, nu despre persoane.

 

4.Deschidere și înțelegere

Fii atent la indiciile non-verbale pe care le transmiți. Rămâi în momentul prezent. Fii curios.

 

 

Sunt multe lucruri care te vor ajuta să ai relații mai bune și să fii un comunicator mai persuasiv, dar astăzi ai aflat 4 moduri în care comunicarea strategică poate genera relații mai bune.

Dacă ți-e sete de cunoaștere și vrei să afli mai multe lucruri despre comunicare, abonează-te la newsletterul de pe site. Ai cele mai noi articole la un click distanță. Minim 2 articole, cu tehnici și exemple, în fiecare lună. Sună bine, nu-i așa?

Dacă mă citești pentru prima oară, numele meu este Florin Smeu și de profesie sunt doctor de cuvinte. Fiind pasionat de comunicare, am creat o metodologie cu ajutorul căreia ajut firmele să aibă o comunicare strategică cu piața dar și în interiorul echipei, intersectând neuroștiința cu concepte de comunicare, public speaking, sales și programare neurolingvistică.

Sunt singurul trainer care te învață cum să îți folosești corpul, vocea, dar și ce cuvinte anume să folosești pentru a vinde cu putere mesajul tău, indiferent că vrei să semnezi un contract sau să îți convingi iubita să se uite la meci cu tine.

Practic, ai în permanență control în conversație și alegi în funcție de personalitatea ta, ce tehnici să folosești, din cele pe care le împărtășesc cu tine.

În ultimii 4 ani am lucrat cu peste 800 de oameni, din industrii diferite, inclusiv cu echipa antrenorului de afaceri, Lorand Soares Szasz, așa că nu îți vorbesc din cărți, ci îți spun lucruri testate, care chiar dau rezultate.

 

Dacă îți plac sfaturi ca acestea și vrei să îți îmbunătățești în continuare abilitățile de comunicare într-o manieră structurată, aruncă o privire la testimonialele de la curs, pe care le găsești pe canalul meu de youtube.⤵️

https://www.youtube.com/playlist?list=PLObgy_fpyICHTsij-AHkBOOCc6I5a_Llb

 

Ai chef sa citesti o carte buna? Prima mea carte, , este inceputul perfect si o poti comanda aici ⤵️

  

 

Avem chiar și un grup privat pe facebook⤵️

https://www.facebook.com/groups/vanzatoridetop/