Facebook

Instagram

Youtube

Cei patru piloni pe care se construiesc conversațiile bune

Cei patru piloni pe care se construiesc conversațiile  bune

Cu toții am trăit experiența unor conversații plictisitoare, din care nu știm cum să facem ca să ieșim mai repede. Probabil că din cauză că sunt atât de dese, am ajuns să le considerăm ca normale.

Ceea ce face ca o conversație bună, captivantă, autentică, să fie atât de …mișto!

Chiar! Te-ai gândit vreodată ce anume face ca o conversație să fie bună? Dacă da, te rog spune-mi părerea ta. Sunt curios la ce te-ai gândit. Dacă nu ai avut în vedere acest tip de întrebări, în acest articol afli care sunt cei 4 piloni pe care putem construi conversații bune.

Cum exact facem asta? Folosește aceste idei și adaptează-le la stilul tău de personalitate, tocmai pentru un plus de autenticitate!

 

1. Rămâi curios.

Când nu ești curios, nu ai cum să pui întrebările potrivite. 

Pe de altă parte, atunci când decizi în mod conștient să rămâi curios și îți propui să înveți mai multe, este doar o chestiune de timp până să începi să pui întrebările care îl fac pe interlocutor să se deschidă și să construiți o relație.

Dacă nu ești curios în mod natural, trebuie să rămâi conștient de acest fapt și să faci un efort activ pentru a rămâne curios. În timp ce vorbești cu omologul tău, caută motivul din spatele cuvintelor.

 

2. Practică ascultarea activă.

Nu va conta cât de curios ești dacă nu asculți cuvintele pe care le spune interlocutorul tău. Pentru a construi conversații de calitate, trebuie să fii implicat și dedicat conversației, iar asta începe cu o ascultare activă.

În loc să asculți pentru a auzi ce are de spus cealaltă parte, ascultarea activă te învață să asculți intenția din spatele cuvintelor lor. Acum, mai mult ca oricând, e bine să folosești pauzele strategice.

 

3. Arată empatie

Dacă scopul tău este să ai discuții de calitate, trebuie să fii capabil să înțelegi punctul de vedere al omologului tău și să-l transmită înapoi atât de amănunțit încât să nu aibă de ales decât să răspundă cu cele două cuvinte magice: „Așa este”.

Acest lucru este posibil folosind Empatia Tactică și o combinație de instrumente de comunicare, cum ar fi Etichetările, Oglindirea și Pauzele Strategice. Cu această abordare interlocutorul se va simți înțeles. Până la urmă, nu asta ne dorim cu toții – să fim înțeleși?

Folosirea empatiei te poate ajuta să te asiguri că omologul tău se simte înțeles, crescând probabilitatea ca acesta să construiască o relație cu tine. 

 

4. Construiește relații

Oamenilor le place să facă afaceri cu oameni plăcuți. În același sens, omologul tău nu va dori să vorbească cu tine dacă nu te place. În schimb, se va închide și îți va oferi doar câteva informații de bază.

Pe de altă parte, dacă vorbești cu cineva și simte că există o relație și îi place ceea ce aude, există șanse mai mari să construiești o relație pornind de la un dialog de calitate.

Există o legătură strânsă între conversații de calitate și construirea de relații. Pentru cele mai bune rezultate, asigură-te că petreci timp exersând abilitățile pe parcursul zilei.

Totul este să ții cont de lucrurile din jurul tău și să rămâi curios. Pe parcursul zilei, angajează-te într-o conversație cu oamenii pe care îi întâlniți folosind tehnicile de comunicare de be blog.

Spor!

 

Dacă ți-e sete de cunoaștere și vrei să afli mai multe lucruri despre comunicare, abonează-te la newsletterul de pe site. Ai cele mai noi articole la un click distanță. Minim 2 articole, cu tehnici și exemple, în fiecare lună. Sună bine, nu-i așa?

Dacă mă citești pentru prima oară, numele meu este Florin Smeu și de profesie sunt doctor de cuvinte. Fiind pasionat de comunicare, am creat o metodologie cu ajutorul căreia ajut firmele să aibă o comunicare strategică cu piața dar și în interiorul echipei, intersectând neuroștiința cu concepte de comunicare, public speaking, sales și programare neurolingvistică.

Sunt singurul trainer care te învață cum să îți folosești corpul, vocea, dar și ce cuvinte anume să folosești pentru a vinde cu putere mesajul tău, indiferent că vrei să semnezi un contract sau să îți convingi iubita să se uite la meci cu tine.

Practic, ai în permanență control în conversație și alegi în funcție de personalitatea ta, ce tehnici să folosești, din cele pe care le împărtășesc cu tine.

În ultimii 4 ani am lucrat cu peste 800 de oameni, din industrii diferite, inclusiv cu echipa antrenorului de afaceri, Lorand Soares Szasz, așa că nu îți vorbesc din cărți, ci îți spun lucruri testate, care chiar dau rezultate.