Facebook

Instagram

Youtube

Tehnici avansate de comunicare – cand sa folosesti A.A.

Tehnici avansate de comunicare – cand sa folosesti A.A.

Recent am avut un grup foarte fain de oameni carora le-am tinut un training despre “Mindset si Comunicare”. A fost un weekend exact asa cum trebuie sa fie (learn&play), cu 40 de oameni din echipa Brisk, la Sinaia.

Ce am invatat, mai exact?

Comunicare: modele, forme, norme, structuri, tehnici, exemple

-Inteligenta emotionala: self awarness, control cognitiv, conectarea prin empatie (in toate cele 3 forme de empatie)

-Comunicare non violenta: forme, beneficii, structuri de frazare, sablon de comunicare

De ce scriu despre asta si la ce te ajuta pe tine?

Simplu. Daca citesti in continuare, vei descoperi o tehnica avansata de comunicare, ce da rezultate in peste 90% din interactiuni. E ca si cum ai fi, pentru scurt timp, in sala de curs, cu “colegii” tai de la Brisk Group. Sigur, nu vei descoperi toate dedesubturile si exemplele, dar vei avea suficienta informatie incat sa o aplici si sa vezi ce fain functioneaza.

A.A. – Auditul Acuzarii este o tehnica ce are ca scop adresarea potentialelor aspecte negative pe care interlocutorul le-ar putea gandi despre tine sau produsul tau, dar pe care nu le-a spus inca. In plus, va dezamorsa aceasta “bomba” cu impact negativ, inainte de a avea sansa sa “explodeze”.

De fapt, putem folosi A.A. in foarte multe situatii, inclusiv in interiorul firmei. Sau a echipei de fotbal. Sau la scoala. Functioneaza in (aproape) orice scenariu, dar astazi vom discuta despre cum sa folosesti Auditul Acuzarii in  interiorul firmei si in exterior, intr-o situatie de vanzare.

Asadar, cand folosesti A.A. cu un interlocutor din firma si cand folosesti A.A. cu cineva din exterior?

 

Auditul Acuzarii in interiorul firmei.

Care este preconceptia (buna) despre sedinte? Ca sunt despre brainstorming si aliniere la un obiectiv. Unii manageri cred ca daca iau initiativa si traseaza directivele, oamenii ii vor urma, doar pentru ca asa spun ei (managerii).

Aceasta NU este o abordare inteleapta.

Ca manager, ai rolul de a crea un mediu in care oricine sa simta ca poate contribui, fara a-i fi judecate ideile. Desi nu este nevoie sa folosesti in fiecare sedinta Auditul Acuzarii, adu-ti aminte cat de mult conteaza dinamica grupului. Ce inseamna acest lucru? Ca unii oameni se vor simti neglijati atunci cand se ia o decizie care contravine sugestiilor lor.

Cand e timpul sa folosesti A.A.?

  • Cand se ia decizia finala sau cand se transmit vesti proaste.

Exemplu: “ In primul rand, toata lumea s-a descurcat bine pentru ca ne-am adunat azi aici si am impartasit idei. Apreciez contributiile tuturor. Evident, am luat o decizie si unii dintre voi ar putea sa simta ca ideile lor nu ar fi fost luate in considerare la fel de mult cum ar fi trebuit, si este posibil sa nu fiti complet de acord cu directia pe care am ales-o.”

Daca vrei sa “play it safe” si sa protejezi integritatea grupului, foloseste Etichetarile (se pare ca…)

  • Alt moment bun pentru a folosi A.A. e atunci cand te desparti de un coleg. Daca vrei sa ramai in relatii bune, vei adresa situatia intr-o maniera de genul:

“Te vei simti neglijat. Vei simti ca ai fost pacalit si ca nu am apreciat niciodata efortul tau. Vei simti ca am uitat toate lucrurile buen cu care ai contribuit in echipa.”

Dezamorsarea aspectelor negative inainte ca acestea sa apara, transforma o veste “proasta” intr-o veste “ok”.

 

Auditul Acuzarii in exteriorul firmei.

Cand interlocutorul tau nu face parte din aceeasi firma, retina ca in 90% din interactiuni e bine sa incepi cu A.A.

Indiferent de contextul in care te afli, interlocutorul tau ia in considerare si aspecte negative pe care inca nu le-a adresat. Dar tu esti vanzatorul si, ca un vanzator bun, vrei sa ai controlul in conversatie.

Faptul ca exista interes pentru produsul/ serviciul tau, va veni la pachet cu anumite intrebari. Cel mai probabil, potentialul client a analizat si alte solutii din piata si exista lucruri importante ce trebuie adresate, pentru a putea merge inainte cu vanzarea.

Cand folosesti A.A. inca de la inceputul conversatiei, dezactivezi aspectele negative si setezi asteptarile pentru acea intalnire.

 

Cum procedez eu? Folosesc A.A. si apoi aplic o pauza strategica pentru a-i da ocazia interlocutorului sa imi spuna ce gandeste. Daca simt ca e nevoie sa plusez, spun: “Care este cea mai importanta intrebare pe care ati vrea sa mi-o adresati?”

Cand oamenii se simt ascultati si intelesi, construiesti relatii bazate pe incredere.

Sigur, sunt multe alte tehnici si instrumente de comunicare, ce te vor ajuta sa ai relatii mai bune si sa fii un comunicator mai persuasiv, dar astazi ai aflat estenta Auditului Acuzarii.

 

 

Daca ti-e sete de cunoastere si vrei sa afli mai multe lucruri despre comunicare, aboneaza-te la canalul meu de youtube, pagina de Linkedin, Facebook, Instagram sau intra pe site si vei avea cele mai noi articole la un click distanta. Minim 2 articole, cu tehnici si exemple, in fiecare luna. Suna bine, nu-i asa?

 

Daca ma citesti pentru prima oara, Numele meu este Florin Smeu si de profesie sunt doctor de cuvinte. Fiind pasionat de comunicare, am creat o metodologie cu ajutorul careia ajut firmele sa aiba o comunicare strategica cu piata dar si in interiorul echipei, intersectand neurostiinta cu concepte de comunicare, public speaking, sales si programare neurolinvgistica.

Sunt singurul trainer care te invata cum sa iti folosesti corpul, vocea, dar si ce cuvinte anume sa folosesti pentru a vinde cu putere mesajul tau, indiferent ca vrei sa semnezi un contract sau sa iti convingi iubita sa se uite la meci cu tine.

Practic, vei avea in permanenta control in conversatie si vei alege, in functie de personalitatea ta, ce tehnici sa folosesti din cele pe care le impartasesc cu tine.

In ultimii 4 ani am lucrat cu peste 800 de oameni, din industrii diferite, inclusiv cu echipa antrenorului de afaceri, Lorand Soares Szasz, atat in traininguri corporate, cat si sedinte de consultanta 1 la 1.