Facebook

Instagram

Youtube

Nevoi de identitate – realizate de comunicare

Extras din bazele comunicării - curs nou⤵️ Nevoi de identitate - realizate de comunicare Nevoile de identitate se referă la nevoia noastră de a ne prezenta altora într-o anume manieră și de a fi percepuți așa cum ne dorim.   Ce adjective ai folosi pentru a te descrie? Ești amuzant, deștept, loial sau ciudat?   Răspunsul tău nu se bazează doar pe cine crezi că ești, întrucât o mare parte din modul în care ne percepem pe noi înșine se bazează pe comunicarea noastră cu alte persoane.   Identitatea noastră se schimbă prin experiență, dar comunicarea este mijlocul principal de stabilire a identității noastre și de satisfacere a...

Citeste in continuare

Cele 5 forme de inteligenta și de ce inteligența emoțională e cea mai importantă

Cele 5 forme de inteligenta și de ce inteligența emoțională e cea mai importantă Din punct de vedere biologic, sinapsele din creier se maturizează complet în jurul vârstei de 20 de ani, ceea ce înseamnă că până la acea vârstă e important să ne dezvoltăm abilitățile și inteligența. Dar ce, după 20 de ani nu mai putem evolua? Ba da, doar că ne va fi mai greu. Trebuie să ne dezvățăm de obiceiurile dobândite până atunci, pentru ca mai apoi să învățăm ceva nou. Test rapid. Vorbește cu câțiva oameni, de diferite vârste și vei observa că, cu cât vârsta e mai înaintată, cu atât...

Citeste in continuare

Metoda AIDA – blestem si binecuvantare in acelasi timp

Metoda AIDA - blestem si binecuvantare in acelasi timp Ai observat ca pe masura ce inveti diverse lucruri si iti dezvolti abilitatile, uiti de unele lucruri invatate? Pana nu te confrunti cu o situatie in care salvarea o reprezinta ceva ce “ai uitat ca stii”, nici macar nu realizezi ca ai acumulat ditamai bagajul de cunostinte. Cand ai patit asta ultima oara? In cazul meu, astazi. Tocmai din acest motiv am decis sa scriu si articolul acesta. Sa ne aducem aminte. Impreuna. Bun. Despre ce e vorba, concret? Medota AIDA descrie procesele psihologice de baza prin care oamenii devin motivati sa actioneze ca raspuns la...

Citeste in continuare

Modul în care emoțiile modifică trecerea timpului

Modul în care emoțiile modifică trecerea timpului Timpul zboară atunci când ne distrăm. Trece greu când ne plictisim. Uneori este de partea noastră; alteori parcă luptă împotriva noastră.   Diferența dintre modul în care trece timpul și modul în care experimentăm trecerea timpului a intrigat oamenii de știință și psihologii de mai bine de 150 de ani. Pionierii în psihofizică, cum ar fi Gustav Theodor Fecner și Ernst Heinrich Weber, au stabilit bazele acestei linii de cercetare în anii 1800, deoarece au explorat complicațiile percepției umane.   De zeci de ani, oamenii de știință măsurau trecerea timpului în funcție de modelele teoretice care presupunea că...

Citeste in continuare

Cea mai putin utilizata abilitate (strategie) de comunicare

Cea mai putin utilizata abilitate (strategie) de comunicare Prima oara cand mi-am folosit abilitatile de comunicare pentru a vinde un training, a fost minunat. Totul a durat 5 minute. Credeam ca sunt un talent innascut si ca a comunica (si a vinde) e usor. Ce mult m-am inselat! Urmatoarea vanzare a durat 3 ore, asta pentru ca cel caruia voiam sa ii vand imi arata ca…ei bine, il stresam. Era inchis la orice propunere si nu intelegeam de ce se comporta asa. La urma urmei, a fost de acord sa ne intalnim pentru a discuta despre … (ghici ce) training si ce beneficii...

Citeste in continuare

10 expresii care trădează intenții (periculoase) într-o situatie de vânzare sau de negociere. Sau ambele

10 expresii care trădează intenții (periculoase) într-o situatie de vânzare sau de negociere. Sau ambele Știai că în fiecare zi avem în jur de 75 000 de gânduri? Și 90% dintre ele sunt identice cu ziua precedentă. Și cele din ziua precedentă sunt identice cu cele dinaintea lor. Și tot așa … Ai prins ideea. Interesant, nu-i așa? De fapt, la fel e și cu situațiile în care ne găsim zi de zi, în sensul în care 90% dintre ele reprezintă o situație de vânzare sau de negociere. Sau ambele. Ne vindem produsele, serviciile, ideile, imaginea, o carte, o recomandare de film și multe altele. Și negociem...

Citeste in continuare

Ai vrea să citești, dar apar alte lucruri de făcut? Atât de bombardați suntem de sfaturi și oferte, că nici nu mai știm ce să credem.

Ai vrea să citești, dar apar alte lucruri de făcut? Atât de bombardați suntem de sfaturi și oferte, că nici nu mai știm ce să credem. Și e mai simplu să renunțăm. Citesc mâine, zic. Până să termin gândul, îmi sună telefonul și plec. Parcă îmi convine, căci e o scuză convenabilă și nu trebuie să mai citesc, iar atunci când nu am scuze, eu sunt responsabil , și nu-mi place. Da, mă simt prost când știu că e bine să fac ceva, dar cu toate astea decid să NU FAC. Dar … Dacă azi vrei să FACI, vreau să te ajut, în felul meu. De...

Citeste in continuare

Vrei relații mai bune? Iată câteva strategii de soluționare a conflictelor.

Vrei relații mai bune? Iată câteva strategii de soluționare a conflictelor. Dacă vrei să îți transmiți punctul de vedere FĂRĂ să aduci prejudicii relației, implementează acest mecanism atunci când ești în dezacord: „Înainte să nu fiu de acord, permite-mi să mă asigur că pot rezuma punctul tău de vedere ...

Citeste in continuare

Cele 3 modele de comunicare

DE RETINUT! • Modelele de comunicare nu sunt suficient de complexe pentru a surprinde cu adevărat toate aspectele comunicării, dar ne pot ajuta să examinăm diferiții pași ai procesului, pentru a înțelege mai bine comunicarea. • Modelul de transmisie al comunicării descrie comunicarea ca un proces liniar unidirecțional în care un expeditor codifică un mesaj și îl transmite printr-un canal către un receptor care decodifică mesajul. • Modelul de interacțiune al comunicării descrie comunicarea ca un proces bidirecțional în care participanții alternează pozițiile ca emițător și receptor și generează sens prin trimiterea și primirea de feedback în contexte fizice și psihologice. Acest model...

Citeste in continuare