Facebook

Instagram

Youtube

3 componente cheie in comunicare

 Sa stii cum sa comunici bine este esential – atat in business cat si in viata personala.
1️⃣ 2️⃣ 3️⃣       .
 
 In primul rand, incepe cu “ ”. Apoi, intelege “” il afecteaza mesajul tau pe receptor. In final, spune despre “” este mesajul, intr-o maniera in care sa captezi atentia interlocutorului si sa indemni la actiune.
1️⃣ Intotdeauna incepe cu “de ce”. Simon Sinek a facut aceasta idee faimoasa in urma cu aproape un deceniu si inca este valabila.
  “ ”             .
 
2️⃣ Cand determini “cum”, gandeste-te la diferitele modalitati in care poate fi interpretat mesajul tau. Asa ca alege cu atentie canalul pe care il transmiti. Daca e un subiect important si personal, este o idee buna sa fie o comunicare fata in fata.
        “”       .
3️⃣ Daca “de ce” reprezinta viziunea si “cum” este strategia, atunci “ce” reprezinta tactica.
 Indiferent daca incerci sa influentezi o decizie, un punct de vedere sau o schimbare de comportament,     “”       .
 Cand vrei sa influentezi o decizie, spune care e intentia de la inceput si care sunt optiunile disponibile. Acest lucru il pune pe receptor intr-o mentalitate decizionala si il pregateste pentru actiunea ce va fi luata la sfarsitul comunicarii.
 In continuare, asigura-te ca definesti clar provocarea/obstacolele ce necesita actiunea (call to action). De multe ori, cautam o solutie pentru o problema nedefinita, iar acest lucru ne face sa pierdem timp si bani.
 Influentarea punctului de vedere a cuiva necesita mai intai o intelegere a parterului de discutie.
Gandeste-te: cum vede el/ea lumea? Cum ar putea interpreta mesajul tau, luand in considerare experienta lui/ei de viata?.
 In continuare, cauta sa te faci inteles explicand, in mod clar, ce modificari trebuie sa faca receptorul pentru a interpreta mesajul cum iti doresti tu.
 Pentru a determina o schimbare de comportament, trebuie sa definesti cu exactitate problema si pasii de actiune pe care receptorul trebuie sa ii faca. Un mesaj clar, concis este cel mai eficient mod in influentarea schimbarii comportamentului.
  • Cand comunici, incepe intotdeauna cu “de ce” pentru a oferi scop si intentie.
  • “cum” comunici reprezinta o corelatie directa intre tine si modul in care receptorul vede/intelege lumea
  • “ce” trebuie concepul pentru a indemna receptul la o actiune specifica.