Facebook

Instagram

Youtube

Coachingul de echipa

Coachingul de echipa este asemanator cu cel personal. Cea mai importanta diferenta este faptul ca coachingul de echipa nu este dedicat unei singure persoane ci unui grup din cadrul sistemului din care face parte. Prin urmare, foarte des se utilizeaza intr-o organizatie, acolo unde sunt prezente echipe de vanzari. Sunt studii care demostreaza faptul ca dupa sedintele de coaching de echipa, eficienta trainingului poate creste chiar si de patru ori mai mult.

De exemplu, in sport este usor de inteles, atunci cand obiectivul coaching-ului de echipa este simplu si foarte clar: reusita, cat mai multe succese in competitiile la care participa. In schimb, in companii lucrurile sunt mai complexe si putin mai complicate. In cazul echipei de vanzari, atingerea target-ului reprezinta un obiectiv foarte clar si suficient, doar ca atunci cand este vorba de echipele de management, administrative sau de marketing precum si de intreaga organizatie, lucrurile nu mai sunt foarte simple si nu tot timpul se ajunge la armonie in ceea ce priveste obiectivul.

Obiectivele de vanzari isi pot pierde sensul si menirea atunci cand se vorbeste despre performanta si dezvoltare in termeni care sunt diferiti fara o abordare personalizata. E nevoie de limpezirea rezultatelor dorite pentru a da coerenta eforturilor tuturor membrilor echipei.

Foarte importanta este existenta unui obiectiv stabilit. Fara un obiectiv bine definit, masurabil si unanim asumat, directia de concentrare a membrilor echipei ramane difuza si, in consecinta, prestatia echipei va fi ineficienta.

Cand vine vorba despre coaching-ul de echipa, cele mai importante aspecte care sunt luate in considerare sunt atat persoanele din componenta echipei, mai ales si grupul privit ca o entitate. Neparticiparea unui membru la procesul colectiv de coaching poate dezechilibra efortul echipei pentru obtinerea rezultatelor.

Bineinteles ca punctul de plecare este reprezentat de faptul ca echipa este singura capabila sa scoata la lumina toate aspectele legate de asumarea unanima a setului de valori ale organizatiei. asumate.