Facebook

Instagram

Youtube

Feedback-ul pe intelesl tuturor – 4 idei care te ajuta sa oferi un feedback de calitate

 
Sa intram direct in subiect: este greu sa oferi feedback, mai ales daca vorbim despre cel constructiv (video cu cele 4 tipuri de feedback: https://bit.ly/306vBWv )
 
 
‍♀️ Feedbackul constructiv e ca aplicatia waze: ii ofera destinatarului cea mai buna ruta pentru a ajunge la destinatia dorita -rezultatul pozitiv-
 
 
Inainte de a intra in exemple specifice, iti prezint 4 sfaturi pentru a avea un impact mai mare atunci cand oferi feedback.
 
1️⃣ –
Pentru a oferi un feedback eficient, vrei sa te asiguri ca te rezumi la cele mai importante informatii despre o anumita situatie si cauti un mod in care, pe viitor, vei aplica informatiile oferite.
 
Cele trei elemente cheie ale feedbackului eficient sunt:
Comportamentul:Ce a facut angajatul si cum l-a facut.
⚫ : ce a rezultat din comportamentul angajatului si cum a afectat echipa sau compania.
⚫ : Cum sa ai (pe viitor) rezultate pozitive, sa le imbunatatesti pe cele medii sau sa elimini rezultatele negative.
Este crucial ca feedbackul sa aiba o aplicare concreta in viitor. Sa ne aducem aminte de scopul feedbackului: acela de a-l ajuta pe celalalt sa se imbunatateasca.
 
 
2️⃣ – ,
Aceasta este o regula generala, indiferent de tipul de feedback (video cu cele 4 tipuri de feedback: https://bit.ly/306vBWv )
 
Feedback-ul negativ nu ar trebui sa fie o critica asupra persoanei si, de asemenea, complimentele gratuite nu ajuta prea mult un angajat sa creasca profesional.
 
In loc sa te concentrezi asupra personalitatii cuiva, e o idee mai buna sa examinezi comportamentul si rezultatele.
 
: “Esti dezorganizat si mereu intarzii”
 
: “Am observat ca gestionarea timpului a devenit o provocare pentru tine. Cum iti planifici timpul? Pot sa te ajut cu ceva?”
 
 
3️⃣ – –
Uneori, cand oferim feebdack, dam din greseala impresia ca feedbackul vine de la toata lumea, nu doar de la noi.
 
Efectul negativ al acestui fapt este ca poate face o persoana sa simta ca si cum feedbackul al proveni de la oameni care nu il/o cunosc.
 
Feedbackul are un impact mai mare daca folosesti cuvantul “eu” pentru a-ti insusi observatiile.
 
 
4️⃣ ,
Cercetarile arata ca feedbackul pozitiv si constructiv are un impact mai mare asupra performaneti decat critica, iar recunoasterea meritelor genereaza o implicare mai mare din partea angajatilor.
 
Incearca sa feliciti membrii echipei pentru o treaba bine facuta si arata impactul pozitiv al muncii lor.
 
Acestea fiind spuse, vor exista momente cand va trebui sa oferi un feedback constructiv sincer, care, desi ar putea fi neplacut, este esential pentru dezvoltare. Nu te feri de aceste momente. Gandeste-te la ele ca oportunitati de invatare si crestere.
 
: “Nu ti-ai atins targhetul si incep sa fiu ingrijorat. Va trebuie sa luam masuri rapid, astfel incat sa nu tragem restul echipei in jos”
 
: “Am observat ca nu ti-ai atins targhetul dar stiu ca muncesti din greu. Mi-ar placea sa descoperim ce anume te blocheaza si sa lucram impreuna pentru a sparge barierele respective. Echipa te sustine.”
 
Acum, ca stabilit cele 4 idei esentiale pentru livrarea feedbackului, este timpul sa le pui in practica.
 
 
✅ , .
 
 
✓ “Arati ce iei in considerare si punctul de vedere al celorlalti. Foarte bine!”
✓ “Te pricepi sa ramai calm in situatii stresante.Minunat!”
✓ “Le permiti celorlalti sa isi termine ideile inaite de a raspunde. Edsti un comunicator bun!”
✓ “Reusesti sa iti expui ideile intr-o maniera clara si logica.”
✓ “Pui intrebari bine pregatite si gandite, astfel incat toata lumea sa inteleaga clar raspunsul propus. Foarte bine!”
 
 
✓ Cand altii vorbesc, incearca sa asculti activ si sa intelegi punctul lor de vedere. Acest lucru iti permite sa tragi concluzii mai bune.”
✓ “Este ok sa nu intelegi pe deplin totul.’
✓ “Incearca sa lucrezi la gramatica ta. Ai tendinta de a lungi propozitiile repetand acelasi lucru.”
✓ “Ai tendinta de a intrerupe oamenii inainte de a-si temina ideile. Este in regula sa fii mai taruc si sa ii lasi pe ceilalti sa vorbeasca mai mult.”
✓ “Ai tendinta sa pari arogant. Colegii se tem sa se apropie de tine, intrucat parca esti nerabdator si neinteresat de interactiunea cu ei. Incearca sa fii putin mai deschis si mai modest.”
 
 
✓ “Ai tendinta de a folosi cuvinte complicate si pare ca vrei sa impresionezi. Cred ca ai fi mai apreciat daca te-ai exprima clar si folosind cuvinte mai simple.”
✓ “E ok sa recunosti ca nu stii un anumit lucru. Incearca sa fii mai deschis si sa ii spui persoanei respective ca vei reveni la ea ulterior, cu raspunsul.”
✓ “Daca e greu sa respecti un termen limita, e in regula sa spui acest lucru.”
✓ “Te pricepi sa gasesti articole interesante si informatii despre domeniul nostru de activitate. Adu-ti aminte sa impartasesti aceste lucruri cu restul echipei.”
✓ “Incearca sa asculti si sa raspunzi intr-o maniera respectuoasa.”
 
 
Vrei sa iti imbunatatesti abilitatile de a comunica? Intra si tu in
 
 
.. , – ⤵️