Facebook

Instagram

Youtube

Cum sa fii perceput ca un comunicator profesionist… mai ales in afaceri

Fiecare antreprenor este responsabil de fiecare cuvânt sau semn de punctuație. Acestea pot influența afacerea într-un mod pozitiv sau negativ.

Mai jos vă prezint câteva sfaturi pentru a vă ajuta să vă exprimați corect și eficient în calitate de antreprenor.

Întotdeauna scrieți cuvintele întregi, nu prescurtate!
Comunicarea pe e-mail nu este la fel cu cea de pe Messenger, deci nu trebuie confundată! Nu sunt acceptate prescurtări de genul: doc, calc, vb, txt pentru că toate acestea vă aduc o etichetă negativă.

În primul rând trebuie să țineți cont că este foarte posibil ca cel cu care discutați să nu fie obișnuit cu acest limbaj și nu va înțelege ce ați vrut să transmiteți sau poate interpreta mesajul greșit. În al doilea rând, dacă veți aborda un astfel de limbaj, mesajul trimis va semăna cu cel al unui puști și cu siguranță nu asta doriți să transmiteți.

Nu în ultimul rând sunt șanse ca interlocutorul să fie ofensat pentru neacordarea timpului în plus pentru a scrie corect. Așadar evitați prescurtările pe cât posibil.

Adresa de e-mail este foarte importantă
Evitați adresele de e-mail amuzante și care nu vor impresiona pe niciunul dintre clienții, colegii sau partenerii dumneavoastră. Încercați așadar efortul de a vă face o adresă de e-mail cu numele și prenumele dumneavoastră fie la unul din providerii de servicii e-mail (yahoo, hotmail, gmail etc.), fie cu domeniul firmei.

Aveți încredere în dumneavoastră
Din experiență, persoanele care sunt încrezătoare și au o atitudine controlată sunt percepute ca fiind inteligențe și de încredere. Prin urmare, există o legătură între cei care au încredere în sine și inteligență acestora. Nesiguranța de sine, poate alterna comportamentul și performanță.

Ceea ce credem despre noi transmitem și celor din jur, așadar pentru o exprimare corectă și pentru a impune o anumită atitudine este important să ai încredere în tine, pentru că mai apoi și ceilalți să devină încrezători în forțele tale.

Nu folosiți un vocabular pompos
De multe ori se întâlnesc persoane care atunci când vorbesc, tind a transmite printr-un limbaj presărat cu multe cuvinte pompoase, mesaje care sunt greu de descifrat. Nevoia de a folosi cuvinte de acest gen denotă nesiguranță și copleșire.

Conform cu o zicală din bătrâni, care spune că dacă nu puteți spune ceva pe înțelesul unui copil, înseamnă că nu știți nici dumneavoastră despre ce este vorba.

Pentru mulți poate par banale aceste modalități, dar în multe din cazuri, cel puțin o data se încalcă un punct din cele menționate anterior. Inteligența pură, vorbește de la sine.

Încercați să țineți cont de sfaturile mele și veți ajunge să vă exprimați corect și eficient în fiecare situație.

P.S: Devino cea mai bună versiune a ta … atunci când comunici!

Cu drag,
Florin (comunicator profesionist) Smeu