Nevoi de identitate – realizate de comunicare
Extras din bazele comunicării – curs nou⤵️
Nevoi de identitate – realizate de comunicare
Nevoile de identitate se referă la nevoia noastră de a ne prezenta altora într-o anume manieră și de a fi percepuți așa cum ne dorim.
Ce adjective ai folosi pentru a te descrie? Ești amuzant, deștept, loial sau ciudat?
Răspunsul tău nu se bazează doar pe cine crezi că ești, întrucât o mare parte din modul în care ne percepem pe noi înșine se bazează pe comunicarea noastră cu alte persoane.
Identitatea noastră se schimbă prin experiență, dar comunicarea este mijlocul principal de stabilire a identității noastre și de satisfacere a nevoilor noastre identitare.
Comunicarea ne permite să ne prezentăm altora în moduri specifice.
Așa cum multe companii, vedete și politicieni au o imagine publică creată, tot așa și noi ne dorim să prezentăm versiuni diferite ale noastre, în contexte diferite.
Conform modelulului tranzacțional al comunicării, noi comunicăm folosind mai multe canale și trimitem și primim mesaje simultan. Există, de asemenea, mesaje și alți stimuli pe care nu-i percepem niciodată, deoarece putem procesa un numar limitat de informații la un moment dat.
Comunicarea are loc chiar și atunci când nu comunicăm!
Imaginează-ți următorul scenariu⤵️
Suntem într-un autobuz și stăm pe scaune, față în față. În timp ce stau gândindu-mă la o săptămână stresantă, îmi încrețesc fruntea, scutur din cap și îmi pun capul în mâini.
Când vezi acest lucru, te gândești:
„Tipul respectiv trebuie să fie destul de stresat”.
În acest scenariu, a avut loc comunicarea?
Chiar dacă nu a fost rostit niciun cuvânt, totuși ai generat sens din comunicarea pe care am trimis-o neintenționat. Ai alocat o semnificație. “E stresat”.
Morala? Mesajele de comunicare sunt trimise atât intenționat,cât și neintenționat.
#Comunicare #florinsmeu #doctordecuvinte