Facebook

Instagram

Youtube

Responsabilitatea unui coach

Cel mai important aspect din activitatea unui coach este acela de a face tot posibilul si de a oferi clientilor sai sprijinul si ajutorul pentru ca acesta sa isi realizeze obiectivele. In acelasi timp, pentru a duce la bun sfarsit aceasta sarcina, coachul trebuie sa tina cont de anumite aspecte si reguli in acest timp, fara de care relatia nu poate fi una benefica.

 

  1. Respectul pentru client. Una din cele mai importante teze de care un coach trebuie sa tina seama este respectul fata de client. Coachul trebuie sa inteleaga in primul rand ca fiecare om are propriile sale pareri, viziuni si abordari de viata prin care isi explica actiunile. Asadar nici o persoana nu trebuie sa isi impuna propiul mod prin care vede viata altei persoane. Un coach care se impune in fata clientului prin propriul sau mod de a vedea lucrurile isi va pierde imediat credibilitatea.
  2. Oamenii se pot schimba si isi pot face viata mai buna, plecand de la valorificarea mult mai propice a potentialului. Prin aceasta viziune care este una optimista, coacher-ul va fi incurajat, ajutat si sprijinit in efortul de schimbare in primul rand si apoi de crestere si dezvoltare. Un alt lucru important este reprezentat de faptul ca, coachul care nu crede in puterea oamenilor de a creste si de a se dezvolta trebuie sa se opreasca din practica imediat, pentru ca este opusul oricarui proces de coaching.
  3. Cunoasterea de sine. Auto – analiza este foarte importanta pentreu fiecare dintre noi, dar pentru un coach cel mai important este sa se evalueze in mod constant. Coachul care nu se cunoaste foarte bine pe sine, niciodata nu va reusi sa fie obiectiv si sa analizeze corect clientul.
  4. Pe langa faptul ca fiecare coach trebuie sa aiba o agenda care sa se adapteze atat in functie de prioritati si obiective cat si in functie de planul stabilit cu clientul, acesta isi va realiza programul plecand de la prioritatile clientului si nu ale sale. In acelasi timp, coachul se adapteaza in functie de ritmul stabilit de clientul sau, dar si de modul in care acesta imbratiseaza schimbarea si feedback-ul.
  5. Orientarea constanta catre actiunile si rezultatele viitoare. Actiunea este primordiala pentru coaching. In pofida faptului ca pot fi cazuri cand clientul nu reuseste sa isi indeplineasca obiectivele, coach-ul trebuie sa-i mentina mereu interesul pentru actiune si pentru a aplica fiecare etapa din plan. In acelasi timp, cu fiecare etapa, coach-ul impreuna cu clientul sau identifica si obstacolele.
  6. Dedicarea in fiecare etapa este importanta pentru atingerea obiectivelor. Astfel coachul trebuie sa se arate ferm si disciplinat si concetrat asupra obiectivelor care fac ca planul initial sa fie dus la bun sfarsit.
  7. Respectarea limitelor profesionale. Coachul trebuie sa cunoasca cand sa refuze coachingul cuiva si sa aiba o anumita capacitate de a recunoaste ca este depasit de o anumita problema ce poate aparea in relatia de coaching. In acelasi timp coachul trebuie sa fie constient de masura in care coachingul este optiunea cea mai buna pentru o persoana.