3 moduri de a avea conversații mai bune
3 moduri de a avea conversații mai bune
Salut!
Dacă ești ca mine, vrei să ai conversații de calitate, cu oameni de calitate. De ce? Pentru că în final acest lucru se traduce în relații mai bune, iar relațiile pe care le avem cu cei din jurul nostru contribuie extrem de mult la senzația de fericire pe care o simțim.
Există și alte lucruri care ne fac fericiți? Cu siguranță.
Dar cel mai longeviv studiu din istoria recentă (coordonat de către Robert Waldinger de la Stanford University) ne spune negru pe alb că mai important decât banii, succesul în carieră, posesiunile materiale, sănătatea și hobby-urile… este calitatea relațiilor pe care le avem cu cei din jur.
Acum …
Probabil de întrebi: “Ce legătură au relațiile cu comunicarea?”
Simplu. Cu cât comunicăm mai bine, cu atât dispar deturnările emoționale, judecățile, criticile. Și apare empatia, înțelegerea, sprijinul, contribuția.
Reiterez. Cu cât comunicăm mai bine, cu atât mai bune relații vom avea și vom experimenta mai multă fericire.
În comunicare, contextul este foarte important. Iar un context bun se simte de la început.
Gândește-te cum este să primești/oferi un feedback pe un ton cald, empatic versus pe un ton ridicat, acuzativ.
De ce este important contextul, la nivel de comunicare?
Pentru că ne ajută să evităm disonanța cognitivă și astfel să dăm putere mesajului nostru. Altfel zis, imaginea noastră mentală se potrivește cu ce experimentăm în realitate. Aceasta este definiția mea, în forma cea mai simplă, a disonanței cognitive.
Întorcându-ne la ce motivul pentru care citești acest articol …
Iată 3 moduri prin care poți să te diferențiezi, să ieși în evidență și să creezi interes atunci când ai o conversație cu cineva:
1.Asigură-te că primul lucru pe care il spui atunci când interacționezi cu cineva este un compliment.
Acest lucru nu înseamnă că te vei transforma într-un lingușitor ci doar că ai un mod de a comunica prin care bifezi anumite criterii.
Ai o strategie bazată pe empatie și integritate iar criteriile pe care le bifezi te ajută să te asiguri că îți atingi obiectivul.
Nu degeaba îi zice comunicare strategică.
„Îmi place cum ați amenajat grădina.”
„Ce birou/sediu frumos aveți. V-ați implicat personal in amenajare?”
„Ai un zâmbet frumos.”
„Îți stă bine cu acest costum.”
„Cred că sunteți o persoană drăguță…ați vrea să mă ajutați cu…?”
„Ai un spirit de observație foarte bun.”
„Am auzit că ești persoana potrivită cu care să vorbesc.”
Acestea sunt doar câteva exemple. Tu poți fi super creativ/ă și îți poți stabili propriile complimente cu care să setezi un context de comunicare favorabil.
2.Profită de expresia “Ce părere ai?”
De prea multe ori suntem tentați să prezentăm propriile concluzii. Deși calitatea de observator este necesară, e important să nu o folosim doar pe ea.
Ai fi suprins/ă cât de mult se pot deschide oamenii atunci când îi întrebi ce părere au. În plus, afli informații prețioase pe care altfel le-ai obține mai greu (sau deloc).
Folosind această abordare interlocutorul tău se simțe important, ascultat și funcționează de minune în scenarii de negociere.
3.Arată-ți latura umană
Ai fi suprins cât de mulți oameni vor să afle povestea ta, întâmplările tale, lecțiile învățate.
Chiar dacă tu consideri unele lucruri “banele”, adu-ți aminte că nu toți știu ceea ce tu știi, așa că e bine să împărtășești mici “perle de cunoaștere”.
Fiecare dintre noi e cel mai dur critic al său iar când întâlnim alți oameni care au mai greșit, conștientizăm că e ok să nu ne iasă mereu totul perfect atâta timp cât învățăm lecțiile necesare.
În plus, ne crește sentimentul de respect pentru sinele nostru iar pe viitor suntem dispuși să încercăm, în loc de să ne “ascundem în cochilia noastră”.
Sunt multe lucruri care te vor ajuta să ai relații mai bune și să fii un comunicator mai persuasiv, dar astăzi ai aflat 3 modalități de a avea conversații mai bune.
Dacă ți-e sete de cunoaștere și vrei să afli mai multe lucruri despre comunicare, abonează-te la newsletterul de pe site. Ai cele mai noi articole la un click distanță. Minim 2 articole, cu tehnici și exemple, în fiecare lună. Sună bine, nu-i așa?
Dacă mă citești pentru prima oară, numele meu este Florin Smeu și de profesie sunt doctor de cuvinte. Fiind pasionat de comunicare, am creat o metodologie cu ajutorul căreia ajut firmele să aibă o comunicare strategică cu piața dar și în interiorul echipei, intersectând neuroștiința cu concepte de comunicare, public speaking, sales și programare neurolingvistică.
Sunt singurul trainer care te învață cum să îți folosești corpul, vocea, dar și ce cuvinte anume să folosești pentru a vinde cu putere mesajul tău, indiferent că vrei să semnezi un contract sau să îți convingi iubita să se uite la meci cu tine.
Practic, ai în permanență control în conversație și alegi în funcție de personalitatea ta, ce tehnici să folosești, din cele pe care le împărtășesc cu tine.
În ultimii 4 ani am lucrat cu peste 800 de oameni, din industrii diferite, inclusiv cu echipa antrenorului de afaceri, Lorand Soares Szasz, așa că nu îți vorbesc din cărți, ci îți spun lucruri testate, care chiar dau rezultate.